Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyprávění o vodníku Čeřílkovi, skřítku Ostřičkovi a víle Jasance: Přípravy na zimu a zimní radovánky
Autor
Alegna
"Hurá a děkuju," zvolal Ondra, kterému se z radosti, že se Kuba neutopil, vrátil hlas.
Doma se o něho už postarala jeho milovaná maminka. Pomohla mu do postele, přikryla ho až po bradu a uvařila heřmánkový čaj s medem. Napil se, zahřál a usnul. Tak díky pomoci vodníka i Ondry a laskavé péči maminky z toho vyvázl jen z lehkou rýmou.
30 názorů
:))))) nikdy nevíš, někdy je nebezpečné to vysypat z hlavy, ale za ten znakovej obrázek od tebe se vynasnažím
blacksabbath
13. 10. 2022vysypat z hlavy a poskládat do písmenek<*_*>....:-)))))
Díky, black za povzbuzení :)), pokud se to holkám i tobě líbí, pak mám obrovskou radost. Zatím mám spíš v hlavě povídání o něčem jiném, ale jenom v hlavě, tak nevím :))
blacksabbath
13. 10. 2022jojo, prosím, vyprávěj dál, holkám se to líbí....a mně taky:-))))
Lidunko : ne ne... Ometání sněhu je takové poetické, to by byla škoda měnit - a jak je to s vodou a ledem ... proč ne: jsk jsi pravila : když je ho pořádná vrstva, tak bude pevný i po vodníkově akci... tak nepřemýšlej a basta fidli...
ano, black, skřítkovi a víle se spalo krásně až do jara ... s tím pokračováním ještě nevím
Štírko, jsem ráda, že sis početla :) a díky za podnětné připomínky, podumám
blacksabbath
12. 10. 2022....a krásně se jim pak spalo a spalo a spalo až do jara.......nebo ne???:-)))))) těším se na pokračování!
Moc hezký příběh - ostatně jak je u tebe zvykem... Jen místo košťat bych klukům dala shrnovače sněhu - košťata jsou na nic... A taky se mi zdá, když vodník odpustil vodu, aby pod ní byl vzduch - to by pak led praskal, musí být pevně svázán s vodou... víš : je to pro děti a tak by mělo vše sedět...
krásně jsem si početla- dík Lidunko
dievča, souhlasím, Jasanka má to nejjednodušší a nejkrásnější ukládání k zimnímu spánku ....
dievča z lesa
12. 10. 2022Jasanka sa krásne ukladá na zimný odpočinok ... pritiskne sa, pohladí kôru a splynie so stromom ... pekné pokračovanie***
Kolega z práce měl štěně, psa. Šli do lesa. Byl tam postřelený divočák. Ten malej byl hloupej. Rozpáral ho. Mi kdysi i Agara. Ale to už je jiný příběh.
Jednou jsem na houbách uslyšela praskání, ohnutá se otočila a koukala si s divočákem zočivoči, potom jsme každý utíkal na jinou stranu, ale bachyni s mladými jsem naštěstí nikdy nepotkala. Dávejte s Frýdou na sebe pozor.
Určitě ano, ale máme jenom kousek. Je to rybník v Radimi, nad ním ten les s černými čápy. Je tam krásně. Kousek odtama mám svůj posed, u brodu. Poslední dobou chodím spíš jen pozorovat. Divočáci jsou ve zbytcích kukuřice a je hodně žaludů a bukvic. Jsou jich celé štrůdle, teď na záznamu i padesát. Já mám poslední dobou strach chodit, jsou všude, cítím je, vidím stopy a kaliště. Letos měly bachny dost pozdě mladé, pořád jsou i pruháči. Mám strach o Frýdu, ta pročesává a na prasata jsem ji nikdy neučila. Bachny s mladýma jsou nebezpečné. Hodně se mění jejich chování, divočáků, jsou více útoční. Když nemůžu v noci spát, přemýšlím, kudy... :)
Takže na vlastním, hmm Phil., to by se vodníkovi čili hastrmanovi, vílám i skřítkům u vás moc líbilo, vlastně, určitě tam jsou :)
Lubošku, děkuju za krásný komentář, jojo bahno je nebezpečné, ušpiníš se razdva
Jamardi, jojo, štěstí je k životu hodně potřeba. Kdybychom ho neměli, asi bychom dětství nepřežili :)
Vždy se varuje jen před bahnem velkoměsta, ale i to venkovské – jak dokazuje velocipedista – může být poněkud nebezpečné.
Ani za mák nebezpečné ovšem není čtení tvého seriálového vypravování. Ba právě naopak. Souhlasím s Renatou, jde o pěknou symbiózu zábavnosti a poučení.
Phil., nepříjemný zážitek dostat se pod led a pak musí být člověku neskutečná zima. Sekáte led, máte rybník?
Jako děti jsme se klouzaly na ledě merioračních stok, ale tam bylo málo vody, občas někomu projela ledem noha.
Evženie Brambůrková
11. 10. 2022To je dobře, že se nic zlého nestalo. A starat se o rybník i v zimě je moc důležité :-)
Opět zábavné a poučné, co je všecko potřeba, aby ryby zimu pod ledem přežily. A taky že není dobré dělat na ledu hlouposti. Tentokrát to ale dobře dopadlo. :-)
Kdysi mě kamarádka tahala zpod ledu ve strouze, taky odstonala. I ten led pořád sekáme... :)